Interactive machines for advertising companies

Authors

  • Gilberto Osorio Gómez Universidad EAFIT, Medellín
  • Ricardo Mejía Gutiérrez Universidad EAFIT, Medellín
  • Daniela Echeverri Cárdenas Universidad EAFIT, Medellín

DOI:

https://doi.org/10.18046/syt.v10i22.1272

Keywords:

Interactive machine, Interactive device, Interactive marketing, Design Process

Abstract

Companies need to promote their products through advertising, which is usually managed in the traditional way; however, currently the idea to fulfill this function using interactive marketing has been taking place. To take advantage of this opportunity, a solution using a new kind of machines that aim to make known the brand and its different products interacting with its user, has been generated. This paper shows a methodology adopted by Product Design Engineering Program at the Universidad EAFIT, which consists of four phases and the design process of an interactive machine resulting in a fully functional prototype that meets its objectives.

Author Biographies

  • Gilberto Osorio Gómez, Universidad EAFIT, Medellín

    Profesor-Investigador del Departamento de Ingeniería de Diseño de Producto de la Universidad EAFIT y miembro del Grupo de Investigación en Ingeniería de Diseño de Producto (GRID). Coordina cursos de proyectos de movilidad eléctrica. Se graduó como Ingeniero Mecánico de la Universidad Nacional de Colombia y como Doctor en Investigación en Ingeniería de Sistemas Mecánicos del Politecnico di Milano (Italia).

  • Ricardo Mejía Gutiérrez, Universidad EAFIT, Medellín

    Profesor-Investigador del Departamento de Ingeniería de Diseño de Producto de la Universidad EAFIT y Director del Grupo de Investigación en Ingeniería de Diseño de Producto (GRID). Se graduó como Ingeniero de Producción de EAFIT, obtuvo su Maestría en Sistemas de Manufactura del Instituto Tecnológico de Monterrey (México) y un Ph.D en Ingeniería Mecánica y Diseño de la École Centrale de Nantes (Francia).

  • Daniela Echeverri Cárdenas, Universidad EAFIT, Medellín

    Estudiante de penúltimo semestre de la carrera Ingeniería de Diseño de Producto dela Universidad EAFIT y miembro del Grupo de Investigación en Ingeniería de Diseñode Producto (GRID) como auxiliar de investigación. Asesora académica de las materiasMecánica de Sólidos & Simulación y Mecánica de Fluidos & Simulación. Representante de lacarrera en el periodo 2011 – 2012.

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Published

2012-09-30

Issue

Section

Original Research