Interactive machines for advertising companies

Main Article Content

Gilberto Osorio Gómez
Ricardo Mejía Gutiérrez
Daniela Echeverri Cárdenas

Abstract

Companies need to promote their products through advertising, which is usually managed in the traditional way; however, currently the idea to fulfill this function using interactive marketing has been taking place. To take advantage of this opportunity, a solution using a new kind of machines that aim to make known the brand and its different products interacting with its user, has been generated. This paper shows a methodology adopted by Product Design Engineering Program at the Universidad EAFIT, which consists of four phases and the design process of an interactive machine resulting in a fully functional prototype that meets its objectives.

Article Details

Section
Original Research
Author Biographies

Gilberto Osorio Gómez, Universidad EAFIT, Medellín

Profesor-Investigador del Departamento de Ingeniería de Diseño de Producto de la Universidad EAFIT y miembro del Grupo de Investigación en Ingeniería de Diseño de Producto (GRID). Coordina cursos de proyectos de movilidad eléctrica. Se graduó como Ingeniero Mecánico de la Universidad Nacional de Colombia y como Doctor en Investigación en Ingeniería de Sistemas Mecánicos del Politecnico di Milano (Italia).

Ricardo Mejía Gutiérrez, Universidad EAFIT, Medellín

Profesor-Investigador del Departamento de Ingeniería de Diseño de Producto de la Universidad EAFIT y Director del Grupo de Investigación en Ingeniería de Diseño de Producto (GRID). Se graduó como Ingeniero de Producción de EAFIT, obtuvo su Maestría en Sistemas de Manufactura del Instituto Tecnológico de Monterrey (México) y un Ph.D en Ingeniería Mecánica y Diseño de la École Centrale de Nantes (Francia).

Daniela Echeverri Cárdenas, Universidad EAFIT, Medellín

Estudiante de penúltimo semestre de la carrera Ingeniería de Diseño de Producto dela Universidad EAFIT y miembro del Grupo de Investigación en Ingeniería de Diseñode Producto (GRID) como auxiliar de investigación. Asesora académica de las materiasMecánica de Sólidos & Simulación y Mecánica de Fluidos & Simulación. Representante de lacarrera en el periodo 2011 – 2012.

References

Barwise, P. & Farley, J. (2005). The state of interactive marketing in seven countries: interactive marketing comes of age. Interactive Marketing, 19(3), 67-80.

Iacobucci, D. (1998). Interactive Marketing and the Meganet: Networks of Networks. Interactive Marketing,12(1), 5-16.

Leventhal, R. C. (1996, sep-oct). Branding strategy. Business Horizons, 39(5), 17-23.

Steckel, J., Winer, R., Bucklin, R., Dellaert, B., Xavier, D., Häubl, G., . . . Rangaswamy, A. (2005). Choice in interactive environments. Marketing Letters, 16(3-4), 309-320.